نام هنرمند : محمد قدیمی

تاریخ مصاحبه : تیر 1388

مصاحبه کننده : امیرحسین عرفانی 

 
 
 

 

 

 

 

CGART :  با سلام، لطفا کمی خود را برای خوانندگان معرفی نمایید؟

با سلام و عرض ادب خدمت شما اینجانب محمد قدیمی متولد شهریور سال 64 و ساکن تهران هستم.

CGART :  چطور وارد دنیای هنرهای دیجیتال شدید و در چه رشته ای تحصیل نمودید؟

من مکانیک خوندم و از بچگی به انیمیشن علاقه داشتم البته می دونم هیچ ربطی به هم ندارن .من بیشتر به طراحی اتومبیل علاقه داشتم به همین خاطر وارد عرصه طراحی و بعد انیمیشن شدم .

CGART :  تخصص اصلی شما در چه مواری می باشد و برای این تخصص چه هنرها و علوم پایه ای را گذرانده اید؟

Modeling , Texturing,Rendering , Composite  من فقط دوره طراحی گذروندم .

CGART :  از آثارتان پیداست که در طراحی سه بعدی، خصوصا مدلهای صنعتی مهارت بسیاری دارید. چطور این مهارت را کسب نمودید؟

دقیقا اینجا رشته مکانیک به من کمک کرد به خاطر گذروندن دروس طراحی صنعتی و نقشه کشی .

CGART :  در چه شاخه هایی بیشتر دوست دارید فعالیت کنید؟ و از دید کاری شغل ایده آلتان چیست؟ (بدون در نظر گرفتن داخلی و یا خارجی بودن آن.)

همان چیزایی که در قسمت بالا گفتم ولی من دوست دارم VFX Supervisor شرکت ILM باشم البته خودتون هم می دونین که آرزو بر جوانان عیب نیست!

 

 



CGART :  کمی در مورد مدلسازی سه بعدی توضیح دهید. اصولا یک مدلساز سه بعدی بصورت عام و مدلساز مدلهای صنعتی بطور خاص چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

مدل سازی سه بعدی همانطور که میدانید ایجاد کردن اشیائ در محیط مجازی  3D می باشد که به نظر من خیلی شبیه مجسمه سازی است ولی با لوازم دیجیتالی در مورد سوال دوم باید بگم مدل سازعام و صنعتی هر دو باید با طراحی اشنا باشند ولی با این فرق که مدل ساز صنعتی باید با اصول نقشه خوانی نیز آشنا باشد .

CGART :  و نیز کمی در مورد تکنیک های رندر. چه مقدار از ارزش یک کار در رندر نهایی یافت می شود؟ و چطور می توان بهترین نتایج را گرفت؟

مطمئنا Render خروجی نهایی شماست در نتیجه از اهمیت باللایی برخورداره و برای یک Render خوب باید مدل  خوب با Texture مناسب و فضا سازی متناسب با خروجی را داشت و هر چه شما به Detail صحنه بیشتر اهمیت بدین در نتیجه کیفیت بهتری هم در Render خواهید داشت.

CGART :  نوع کارتان بیشتر برای چه اهدافی مناسب است و از این تخصص در چه پروژه هایی استفاده می شود؟

 Animation , Architectural , Industrial Design , Commercial

CGART :  در چه پروژه هایی فعالیت داشتید؟ آیا در عرصه انیمیشن و بازیهای کامپیوتری نیز فعالیت می کنید؟ چطور؟

 در پروژه سری انیمیشن مربوط به شرکت گاز و ساخت تیزرهای همراه اول و بانک تجارت و ..... در بازیهای کامپیوتری هم در حد مدل سازی چند Character وLocation برای بازی بودم ولی اخیرا مشغول ساخت دموی انیمیشن برای یک بازی هستم .

 

 


CGART :  بنظر شما دانستن نرم افزار نقش مهمتری دارد یا اصول مدلسازی، رندر و ... ؟

نرم افزارهای 3D به نظر من فقط ابزار هستند هر چه کاربر این نرم افزارها هنرمند و با استعداد باشد میتواند بهتر از این ابزارها استفاده کند یعنی 30 درصد ابزار و 70 درصد هنر یا همان اصولی است که شما در بالا به ان اشاره کردید.

CGART :  نظرتان در مورد موتورهای رندر چیست؟ بطور مشخص vray ، brazil ، mentalray و maxwell . و چه اهمیتی در نتیجه کار دارند؟

 خوب هرکدام از این موتورهای رندر مزایا و معایبی دارند ولی همونطور که گفتم نقش کاربر از همه مهمتره ولی بسته به خروجی و نوع کار ما میتوانیم با علم به مزایا و معایب این موتورهای رندر بهترین موتور را برای خروجی انتخاب کنیم  .

CGART :  فرق رندر های فریم ثابت و still image با رندرهای انیمیشن چیست؟ آیا استفاده از همان تکنولوژی و امکانات مقدور است؟

 همونطور که از اسمشون مشخصه ما میتوانیم روی یک فریم ثابت بیشتر وقت بزاریم و در نتیجه کار خیلی خوبی میشود ولی این به این معنا نیست که نمیشود در انیمیشن به این نتیجه رسید ولی باید وقت بیشتری گذاشت .

CGART :  در مورد یکی از آثارتان به دلخواه برایمان توضیح دهید (همراه با عکس می باشد.)

 ترجیحا در مورد کار اخر یعنی همان انیمیشنی که برای بازی در حال کارم رو توضیح میدم زمان این انیمیشن حدودا 2 دقیقه است و در SIZE HD720 کار رندر میشود و از Vray هم به عنوان موتور رندر استفاده میکنیم دوست خوبم احسان دباغی هم کار Matte Painting این پروژه را به عهده داره و داستان هم در غالب یک داستان علمی و تخیلی خلاصه میشود  .
 

 

CGART :  بزرگترین افتخاری که تابحال کسب نمودید چه بوده است؟ و بزرگترین رویایتان چیست؟

آشنایی با سایت شما فعلا افتخاری بالاتر از این کسب نکردم در مورد رویا هم باید بگم داشتن یک شرکت بزرگ Special Effect در ایرانه که بتونیم همه با هم سطح انیمیشن و سینما رو تو کشور بالا و بالاتر ببریم.

CGART :  وضعیت کشورمان را در سه عرصه CG ، انیمیشن و بازیهای کامپیوتری بطور خلاصه چطور ارزیابی می کنید؟

 در یک کلمه خیلی بده!

CGART :  به نظر شما برای پیشرفت ملی در این عرصه ها چه باید کرد؟

 به نظر من با یک سرمایه گذاری مناسب و تزریق پول میشود باعث پیشرفت در هر عرصه ای شد .

CGART :  کدام را بیشتر می پسندید : کار در کشور خارجی، و یا تلاش و توسعه داخلی؟ حس واقعیتان چیست و چرا؟

کار در کشورهای خارجی به علت این که برای کارهنری واقعا ارزش قاعلند و این صنعت در خارج رونق بهتری دارد و همچنین کارها از کیفیت خوبی برخورداره و به نظر من کار و تلاش و توسعه داخلی بیشتر شعاره چون کشور ما در هیچ زمینه ای توسعه یافته نیست مخصوصا صنعت گرانی مثل سینما و انیمیشن.




 


CGART :  یک پیام به هنرمندان تازه کار، یک پیام به دوستان و هنرمندان حرفه ای و یک پیام به مسئولین و مدیران ؟

من کوچکتر از ان هستم که بخواهم پیامی داشته باشم ولی برادرانه میگم به کسانی که تازه کارند تمرین .تمرین و فقط تمرین به کسانی که حرفه ای هستند میگم که هیچ وقت مغرور نشوند به مسئولان هم میگم که ارزش بیشتری برای انیمشن و انیماتورها قائل بشوند.

CGART :  و در آخر نظرتان راجع به مسابقات ، همایشها و رویدادهای تخصصی گرافیک کامپپیوتری و طراحی دیجیتال؟

 خیلی حرکت خوب و پسندیده ای و میتواند باعث اشنایی بیشتر انیماتورها با هم و همچنین ارتقائ انیمیشن بشود و در اخر هم دوباره تشکر میکنم و خسته نباشید میگم به شما .

CGART :  از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید ممنونیم. موفق و پیروز باشید.

تمامی حقوق بخش مصاحبه متعلق به سایت cgart.ir است. استفاده از مطالب و عکسها در صورت هماهنگی با [email protected] مجاز است.

 

 

 

Copyright © 2012 - www.cgart.ir - All rights reserved
 

godaddy web stats