نام رویداد : سمینار تخصصی طراحی شخصیت

تاریخ رویداد : 17 آبان ماه 1388

محل همایش : دانشگاه هنر تهران | تالار فارابی

برگزار کنندگان : CGart.ir | انجمن علمی گرافیک

 
 

 

 

 

 

عنوان همایش : سمینار تخصصی طراحی شخصیت

سخنرانان :  سهیل دانش اشراقی | محمد مدرس | امیرحسین عرفانی

برگزار کنندگان : سایت CGart.ir | دانشگاه هنر تهران

موضوعات برنامه (به ترتیب اجرا) : مقدمه ای بر مسابقه تخصصی طراحی شخصیت ، قوانین و اهداف (امیرحسین عرفانی)
                                         بررسی روند طراحی شخصیت، مراحل، نمونه ها و طراحی مفهومی (سهیل دانش اشراقی)
                                         طراحی و مجسمه سازی سه بعدی کاراکتر، بررسی روند ساخت و اجرا (محمد مدرس)
                                         پرسش و پاسخ بین حضار و سخنرانان
 

میزبان برنامه : دانشگاه هنر تهران | دانشکده گرافیک

مختصری از این رویداد : (بترتیب اجرا)

مقدمه : در ابتدای برنامه مقدمه و اهداف همایش، قوانین و سوالات متداول مسابقه توسط امیرحسین عرفانی بررسی می شود. وی هدف اصلی برگزاری این مسابقه را ایجاد فضایی مناسب برای رشد و نمود هنرمندان این عرصه عنوان نموده و همایش ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های مرتبط با آنرا تقویت کننده این فضای رقابتی - حرفه ای می داند. "همکاری و حمایت هنرمندان، اساتید، علاقه مندان و صاحبان صنایع باعث و بانی اصلی این نوع فعالیت ها بوده و آینده ای روشن و افتخار آمیز پیش روی ماست." عرفانی می افزاید : "مسابقات فصلی ادامه دار بوده و در دوره های آینده با موضوعات متفاوت و متنوع و همچنین سمینار ها و کارگاه های آموزشی جهت آشنایی، فعالیت و پیشرفت هنرمندان روند خود را ادامه می دهد."

 

 

سپس "سهیل دانش اشراقی" ، از هنرمندان مطرح و نیز از داوران مسابقه به بررسی طراحی مفهومی کاراکتر، روند طراحی آن از ابتدا، اهمیت دقت به آناتومی، طبیعت، حفظ اصالت، همخوانی با فیلمنامه / بازی نامه و ... می پردازد. "شناخت آناتومی از مهمترین مباحثی است که هر طراح کاراکتر باید در مورد آن به تفصیل به تحقیق و مطالعه بپردازد." دانش اشراقی می افزاید : "یک طراح کاراکتر باید با طراحی فکر کند، و هیچ گاه با حس رضایت کامل دست از کار نکشد، طراحی های پی در پی و مداوم مهمترین عامل پیشرفت یک طراح است. همچنین الهام گرفتن از آثار طراحان روز دنیا، به شرط آنکه به اصالت اثر طراح لطمه ای نزند به تقویت مهارت های فرد کمک بزرگی می کند. "

دانش اشراقی سپس به اهمیت دقت به عناصر طبیعت و ارتباط آنها با یکدیگر اشاره نموده و می گوید : "برای یک طرح موفق باید به تمام جزئیات دقت نمود، و باید به بافت ها، رنگ ها، فرم ها و پارامترهای دیگر حتی در کوچکترین عناصر طبیعت و جانوران دقت نمود و از آنها الهام گرفت."

وی سپس بهمراه نمایش طرح های متعددی از روند طراحی کاراکتر های مختلف، نقش کاراکتر در روایت داستان را بررسی نموده و اهمیت طراحی بهمراه مطالعه  کافی در مورد نقش کاراکتر،خصوصیات و اجزا در تعامل با آنرا عنوان می کند.

 

پس از بررسی مفهومی طراحی کاراکتر، "محمد مدرس" از هنرمندان مطرح و از داوران مسابقه به بررسی هنر-فن مدلسازی سه بعدی و مجسمه سازی دیجیتال و نیز روند تبدیل یک طرح مفهومی به یک مدل سه بعدی و آماده سازی آن برای تیم اجرایی، انیمیشن، محیط بازی و ... می پردازد. وی با معرفی نرم افزار Zbrush و قابلیت های آن، این روند را به نحوی مناسب در معرض دید حاضران میگذارد.

مدرس همچنین از اهمیت شناخت آناتومی در طراحی (و مدلسازی) یاد می کند و شناخت کامل استخوان بندی را از عناصر کلیدی یک طراحی موفق عنوان می کند. "فراگرفتن نرم افزار و ابزار ممکن است در مدتی کوتاه حاصل شود، اما آنچه از اهمیت ویژه ای در این روند برخوردار است شناخت پایه ای هنرمند از هنر و طراحی است."

وی در ادامه به نمایش روند ساخت و تبدیل یک کاراکتر مفهومی دو بعدی به یک مدل سه بعدی می پردازد و در توضیح این روند، حضار را با ابزار استفاده شده، مراجع تصویری جانوران مختلف و طبیعت، اهمیت بافت و ... آشنا می کند.

 

در نهایت همایش با پاسخگویی به سوالات حضار توسط سخنرانان پایان می پذیرد.

مشاهده گزارش سمینار در سایت آواژنگ

 

تمامی حقوق بخش رویدادهای سایت متعلق به سایت cgart.ir است.

 

 

 

Copyright © 2012 - www.cgart.ir - All rights reserved
 

godaddy web stats